Saturday, 19 November 2016

"High Tea" en de QEII in het Amstel Hotel

Ik win nogal eens wat. Helaas geen miljoenen in de Staatsloterij, maar kleine prijzen met 'mail en win'. Ik hoef maar tegen K te zeggen 'ik durf het bíjna niet te zeggen ...' en hij reageert met 'wat heb je nú weer gewonnen?'.
Dit keer werd ik verrast met een gewonnen cadeautje van de Libelle, in samenwerking met Netflix. Ik had voor twee personen een screening van The Crown gewonnen! Eerlijk gezegd wist ik niet eens goed wat dit nu precies inhield, maar ik vermoedde dat ik een deel van deze nieuwe serie ging zien (en dat klopte).
Het bijzondere van de prijs was dat het in het chique Amstel Hotel in Amsterdam plaatsvond. Poeh poeh ... Ik ben wel eens eerder in het Amstel geweest, voor een workshop, en ja, het is een prachtig hotel. Ik besloot op tijd naar Amsterdam te gaan en nog wat te gaan shoppen. Dat shoppen bestond dan uit het kopen van de Country Homes & Interiors bij Waterstone's, maar helaas, vette pech, hij was uitverkocht. Omdat ik toch nog genoeg tijd had ben ik teruggelopen en Søstrene Grene binnengelopen, een winkel waar ik al veel over had gehoord, maar nog nooit binnen was geweest.
Mini-wolhalla
Wat een gave winkel is dit! Ik ging naar binnen zonder winkelmandje, maar moest toen toch terug naar de ingang voor een mandje. Je ontkomt er niet aan. 😁 Toch heb ik me ingehouden, en alleen een bolletje katoen, twee haaknaalden en een rondbreinaald gekocht.
Mijn bescheiden - noodzakelijke- aankopen
De katoen ga ik gebruiken voor bij mijn katoen uit Bali, die ik afgelopen zomer heb aangeschaft. Ik wil met die bolletjes een deken haken en alle eerste toeren haak ik met dat ene bolletje van Sostrene. 
Voorafgaand aan de screening zou er een high tea plaatsvinden. Bij een high tea denk ik aan ronde tafels, mooi gedekt met wit damast en etagères met diverse lekkere taartjes en sandwiches en meerdere soorten thee. Ik was ruim op tijd en we mochten al een zaal binnen, waar twee dames achter een tafel een kopje koffie of thee inschonken en op een lange tafel tegen de muur stonden op wat plateaus vier soorten taartjes klaar.
Hoewel deze taartjes/petit fours heerlijk waren vond ik dit geen high tea. En mensen die rond de afgesproken tijd kwamen, hadden pech, bijna alles was op. Aan een sta-tafeltje at ik mijn snoeperijtjes en dronk ik mijn koffie. Toen was het moment daar dat we naar de andere zaal mochten.

Eerst volgde nog een welkomstwoord van Hilmar Mulder, de hoofdredacteur van de Libelle en vervolgens mochten we deel 1 van The Crown zien, QEII in haar jonge jaren. Nu ben ik al dol op kostuumdrama's en series als Downton Abbey, maar dit was nog zoveel beter. Wat kunnen die Britten toch prachtige series maken, dit is echt zo waanzinnig goed. Zelfs K was onder de indruk. 😄 Na de screening konden we nog genieten van een drankje en een lekker hapje, mochten we samen op de foto en en werden we verwend met een goodiebag waarin drie tijdschriften zaten.
En nu wil ik natuurlijk wel de rest van de serie zien ...


No comments:

Post a Comment