Friday, 25 November 2016

Robuust wintervest

Het is af!
Mijn robuuste wintervest, zoals ik het noem. Een stoer, lekker warm vest, eigenlijk een beetje te groot voor mij, maar dat vind ik fijn in de winter. Het moet over een trui kunnen passen. Ik heb het gehaakt met Cygnet Grousemoor Aran, dat is een garen dat bestaat uit 75% acryl en 25% wol. Daarom is het sterk, en toch ook zacht en lekker warm.
Nu had ik mijn vest al veel eerder kunnen afhebben, maar mijn werkzaamheden werden dagelijks gesaboteerd door het kattenspul dat hier rondloopt.
Het achterpand ging snel. Gewoon een lap met stokjes. Sommige mensen vinden dat misschien saai om te doen, maar ik vind het niet erg. Een beetje tomeloos doorhaken, zeg maar, verstand op nul. De twee voorpanden zijn identiek en worden los gehaakt en vastgenaaid aan het rugpand. Vervolgens heb ik de mouwen er aangehaakt. In de mouwopening haakte ik eerste een toer vasten en vervolgens haakte ik stokjes.
De laatste twee toeren zijn reliƫfstokjes, omdat ik dat een leuk randje vind. Het patroon is nu gratis te downloaden in mijn webwinkel. Ga je het vest ook haken?
Dan zou ik het leuk vinden als je het resultaat laat zien op mijn Facebookpagina. šŸ˜ƒ


 Fijne dag nog!

No comments:

Post a Comment