Monday, 24 April 2017

De Pioenroosdeken

Een flinke poos geleden -het was nog zomer- haakte ik een deken waarvan het patroon eigenlijk bedoeld was voor mijn webwinkel, een deken in Cath Kidston®-kleuren met het garen Cygnet Chunky en Cygnet Grousemoor Chunky.


 Ik vind het heerlijk om dekens te haken met een wat dikker garen, want a) ze zijn snel klaar, en b) ze zijn lekker comfortabel. En wanneer de deken vordert, houdt hij me meteen al warm. In overleg met de firma G. Brouwer & Zn. ging ik de deken nóg een keer gaan haken, nu voor hun creatieve website Craftkitchen.

Dank aan de firma G. Brouwer & Zn.!
Ik kreeg een doos vol met mooi garen, namelijk Schachenmayr Extrafine Merino 120. Dit garen, een 100% merino wol is heerlijk zacht en haakt lekker weg. Omdat dit garen net wat anders is met andere eigenschappen, paste ik het originele patroon hier en daar wat aan.

Tijdschrift Home Deco 3.
Toen deken twee af was belandde hij uiteindelijk niet op de website van Craftkitchen, maar kreeg hij na enig overleg een andere bestemming, namelijk ...: Home Deco 3, een special van tijdschrift HobbyHandig. Het blijft leuk om je eigen werk in een blad te zien staan. Eerder heb ik al een deken gehaakt voor een Engels blad, de Crochet Now Magazine. Home Deco heeft wel mijn tekst aangepast en daardoor is ook weggevallen hoe ik op het idee kwam voor deze deken. 

Bron foto: www.cathkidston.com
Dus ... bij deze wat uitleg. De inspiratie voor deze deken kwam namelijk, de naam is al eerder genoemd, van Cath Kidston®. Zij gebruikt voor haar ontwerpen vaak slecht zes kleuren die heel goed bij elkaar passen. Ik zag een mooi kaarsenglas in onder meer blauw, wit en roze en besloot dat mijn deken deze kleuren ging krijgen. Dit glas werd ook wel pioenroosglas genoemd, dus de naam van de deken was snel gevonden. Tijdens het maken van de deken probeerde ik de volgorde van de kleuren aan te houden. Ik begon daarom met blauw, haakte toen de 'stippen', vervolgens weer blauw, daarna wit, en ging zo met groene blaadjes naar het midden van de bloem toe. De popcorns in de deken zijn de 🌹 pioenrozen (wel graag je fantasie hier een beetje gebruiken ...😀).

Gehaakt met Cygnet Chunky en Cygnet Grousemoor Chunky.
De kleuren en het patroon van de eerste deken zijn dus net wat anders dan de deken die in de Home Deco staat. Vandaar dat het patroon straks ook in mijn webwinkel verkrijgbaar is. Dit patroon is volledig uitgeschreven en bevat foto's. Veel haakplezier!

C.
xxx


NB: 
Ik word niet gesponsord en/of betaald door de firma Cath Kidston®.
In mijn webwinkel Cronelia kun je voordelige garenpakketten bestellen,
 alsmede het patroon voor de originele deken. Wanneer het garenpakket niet zichtbaar 
is in de webwinkel, is het (tijdelijk) uitverkocht. 
Het patroon à €2,45 kun je ook bestellen door te mailen naar pioenroosdeken@cronelia.nl. 
  www.cronelia.nl
 

No comments:

Post a Comment