Tuesday, 11 April 2017

Een haakfeest in Oldebroek

Afgelopen zaterdag vertrok ik naar Oldebroek, naar het haakfeest van Frederika en Mabel. De uitnodiging kwam op het allerlaatste moment, er was iemand verhinderd. 
Op de wachtlijst staan heeft dit keer dus goed uitgepakt. 
(🐱 Willem vindt mijn auto altijd heel interessant, maar hij mocht niet mee.)

We werden ontvangen met koffie en thee en met iets lekkers.
Geen idee hoe de cake heette, maar smakelijk was het! Ondertussen maakten we kennis met elkaar en het is best vreemd om mensen te spreken die je alleen kent via Instagram of Facebook.
 
Voor elke deelneemster was er een bol jute en een bol Durable Cosy op tafel gezet om daarmee een mandje te haken.
En dit was nog lang niet alles ...
Mijn mandje mislukte, ik ben het ook niet gewend om te haken en te praten tegelijkertijd. Thuis heb ik het uitgehaald en ik bedenk nog even wat ik met het garen ga doen. Misschien wordt het een mandje, misschien wordt het wel een vloerkleed. Eigenlijk had ik in de winkel van de Fruittuin nog een bol jute moeten kopen ... 
Na de lunch kon iedereen naar buiten met zijn meegebrachte haakspullen.
Gehaakt met Cygnet DK
Deze stalden we uit en iedereen kon zo de gehaakte items bewonderen en inspiratie opdoen. Wat een creatief volkje is Nederland!
Ook kreeg iedereen van twee dames een zelf gehaakt cadeautje (ik noem hun namen niet, want ik weet niet of ze dat willen).
Ik vind dat echt super, dat iemand zoveel moeite voor een ander doet! Hoewel het thema van de middag "Back to Basic" was, was daar weinig van te merken want iedereen ging met een tas vol nieuw garen naar huis.
In de tas zat garen van onder meer Durable en Borgo De Pazzi. Beide garens heb ik op de H+H-beurs in Keulen gezien. Van Borgo de Pazzi koos ik twee bollen tweed, aangezien ik dol ben op tweed. Het is voor mij de eerste keer dat ik dit garen gebruik en ik moet zeggen, het breit heerlijk. Het garen voelt heel zacht aan.
Ik ben namelijk begonnen aan een -alweer- nieuwe Oaklet Shawl, omdat de eerste nog ligt te wachten om gerepareerd te worden. Nu denk ik niet dat ik aan deze twee bollen tweed genoeg heb, maar dat los ik later wel op.
Waarschijnlijk maak ik de rand met een ander garen. De andere garens ga ik wel gebruiken voor een haakproject, ik ben nog even aan het nadenken wat ik daar mee wil maken. 


Frederika en Mabel, nogmaals hartelijk dank voor de uitnodiging, de gezelligheid en alle mooie garens!

C.
xxx

2 comments:

  1. Het was een heerlijke dag en vind het super leuk je in real life te hebben gesproken/gezien.
    Lieve groetjes Tertia

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dat vond ik ook. Tot een volgende keer, die komt er vast! :-)

      Fijn weekend,
      xx

      Delete