Friday, 7 April 2017

Een opgeruimd huis en hoofd ....

Het schijnt dat opruimen niet alleen goed is voor je huis, maar ook voor je hoofd. Door op te ruimen maak je plaats voor nieuwe dingen. Geen nieuwe spullen, maar nieuwe kansen en mogelijkheden. Ik geloof daar inmiddels heilig in. Zo breng ik tegenwoordig bijna wekelijks een bezoek aan de kringloop. Kopen mag ik niet, wel breng ik er van alles heen. Ik heb zoveel zooi! Soms doe ik iets met weemoed in mijn hart weg, maar wat móet ik er (nog) mee? Waarom alles bewaren dat tien jaar geleden met de verhuizing in dozen in de schuur is gezet en nooit meer naar is omgekeken? Veel kleding heb ik ook, dingen die ik nooit meer draag sinds ik niet meer op kantoor werk. Dat is wel kleding van goede kwaliteit en die items verkoop ik op Marktplaats. Zo verkocht ik vandaag mijn prachtige set van Pauw (slik ... 😢). Zó mooi, zó chique, maar ik draag het nooit meer en nu is een ander er blij mee.
Gisteren ben ik weer even rigoureus door het huis gegaan en het viel K meteen op dat ik had opgeruimd. 😀 Het is ook wel een beetje verplaatsen hier en daar, maar toch, de woonkamer ziet er rustiger en netter uit. Groter zelfs.
Het geeft rust en ruimte in mijn hoofd. En die ruimte werd vanochtend opgevuld met de vraag of ik alsnog naar het haakfeest wilde komen van Hip met Kleur en Frederika Creates. Eh ... ja! Er had iemand afgezegd (hopelijk niet vanwege een nare reden) en ik stond op de wachtlijst. Dus alsnog mag ik morgen heel veel nieuwe mensen leren kennen, vrouwen die ik alleen ken via Instagram. Sommige heb ik vorig jaar ontmoet tijdens de superleuke haak high tea in Delft.
Haak hig tea Delft, 2016
Spannend is het ook, want ik sta nu niet echt bekend als groepsmens. Maar het is goed dat ik eens de deur uit kom, één keer per week naar paardrijles is niet genoeg.
 
xxx
C.

(en ik snap nog steeds niet dat blogspot uit 
zichzelf het lettertype steeds aanpast ...)

No comments:

Post a Comment