Monday, 10 July 2017

Verrassingspakket ...

Het was op de dag dat wij op vakantie gingen dat een postbode bij ons een pakketje probeerde af te leveren. Ik heel nieuwsgierig, natuurlijk, want ik had toch niets besteld? Na drie weken vakantie bleek op het postkantoor dat het pakket retour was gezonden, dus ik mailen naar de afzender, Dutch Color Brands. Dit bleek de firma van Yarn and Colors en byClaire te zijn.
De zending werd nogmaals verstuurd, hoe aardig! Op Instagram had ik gezien dat meerdere mensen waren verblijd met een dergelijk pakket dus ik had al zo'n vermoeden wat er in zou zitten, inderdaad: garens! :-) In de grote doos zaten twee dozen, één van byClaire en één van Yarn and Colors, beiden gevuld met mooie garens en patroonkaarten.
In de byClaire-doos zaten bekende garens als de katoen en de Softmix, de katoen chunky was echter een nieuwe. Een heel mooi dik garen, dat denk ik, zeer geschikt is voor tassen en vloerkleden. De doos van Y&C was flink gevuld, onder andere met de Super must-have, een chunky katoen en de Epic (kleur Old Pink, prachtig!). Met de Epic had ik al eerder kennisgemaakt, toen ik op het haakfeestje van Mabel en Frederika een aantal bollen kreeg. Het is een wat dikkere ongemerceriseerde katoen, verkrijgbaar in honderd kleuren.
Ik vind het heel fijn haken, omdat ik graag met dikkere garens werk. Mijn snelle onderzetters zijn onder meer met de Epic gehaakt. Hoe het breit, dat weet ik nog niet, maar dat ga ik zeker uitproberen.
Ik besloot om met de Epic nog een keer mijn pas ontworpen Scandic doily© te haken, maar dan een kleinere versie. Wil je de Scandic doily ook maken? Het gratis patroon vind je in mijn webwinkel, www.cronelia.nl(ik ga hem binnenkort nog vertalen in het Engels).
Deze doily haakte ik nu volgens het patroon t/m toer vijf. Toer zes werd mijn laatste toer en deze gaat als volgt. 

Hecht aan rechts van een stokje (telt als 1 vaste). Haak nu 2 stokjes, 1 onafgemaakt dubbel stokje (tot je nog twee lussen op de haaknaald hebt), in de ruimte ernaast haak je nog 1 onafgemaakt dubbel stokje (nu nog 3 lussen op de naald), haal de draad door alle drie de lussen, haak 2 stokjes, 1 vaste. Herhaal de rest van de toer en hecht af in de eerste vaste.
De kleuren die ik heb gebruikt zijn, op volgorde:
1. Wit (SMC Catania)
2. Wit
3. Old Pink (Yarn and Colors, Epic)
4. Light Pink
5. Cotton Candy
6. Old Pink
Op de eerste toer heb ik nog een randje vasten gehaakt.

 Dank jullie wel, Claire en Koen, voor het sturen van dit pakket.
En nu snel verder met het testen van deze mooie garens!

www.cronelia.nl
 

No comments:

Post a Comment